דרעי: "הבית היהודי הפכו לשותפים, קשה להחזיק גם בתיק הכלכלה וגם בדתות"

    אברהם זילבר 1 Comment on דרעי: "הבית היהודי הפכו לשותפים, קשה להחזיק גם בתיק הכלכלה וגם בדתות"
    2:00
    06.05.24
    נתי שולמן No Comments on קמיסר: "ביטבוקסינג? אל תתענגו על וואקלי; זאת לא המטרה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    יממה להשבעת הממשלה יו"ר ש"ס אריה דרעי מדבר על הכל בראיון נרחב לגואל ועקנין במהדורה המרכזית ב'קול חי': תחילה הוא הזים את השמועות בדבר החלטות שהתקבלו בעניין תיק הדתות "אני מאוד מכבד את משרד הדתות, זו שליחות גדולה לכהן בתפקיד זה, להרבות שירותי דת ורבנים בעם ישראל ועוד, רק כולם מבינים שזה קשה מאוד שאנהל הכל ביחד ואחזיק בשלושת התיקים. לכן אציג מחר את כל הנתונים למועצת חכמי התורה וננהג על פי החלטתם, עד אז לא אתייחס לכל השמועות שרצות ומציע לא להתייחס אליהם".

    דרעי מציין בסיפוק את כל הקשור להבטחות לציבור השקופים "זו טעות לבדוק ההישגים שלנו במהות התיקים שהשגנו, אסור לזלזל בהם, אך הם בסה"כ כלי ליישם מדיניות. הכי חשוב זה לעמוד בהבטחות שאיתם צעדנו לכל אורך קמפיין הבחירות ואת זה קיימנו ב"ה; מע"מ 0 על מוצרי יסוד. העלאת שכר המינימום. טיפול ביוקר המחיה. קצבאות הילדים. כל זה אלו פעולות שהתייגענו עבורם אך ורק בשביל השקופים".

    דרעי מודה שלא שיער את עוצמת משרד הכלכלה אליו ייכנס מחר "חייב לומר, לא הכרתי את משרד הכלכלה, לאט לאט אני מבין שהוא תיק מאוד מרכזי ומשפיע, נוכל להשפיע דרכו ולעזור בנושאים רבים שייתנו המון קידום לאוכלוסיה החלשה ואפשרות לחיות יותר בכבוד".

    "גם תיק הנגב והגליל מאוד חברתי. נטפל דרכו בעם שבפריפריה. לכן התעקשנו גם על המשרד הזה, כי יחד הוא יכול להשלים למשרד הכלכלה וכך נוכל לבצע המון דברים לאוכלוסיות החלשות". מבטיח דרעי.

    כשמדברים עם דרעי על הממשלה צרה הוא כמעט ונשבר "מודה, לא ציפיתי לממשלה כזאת. רציתי רחבה הרבה יותר. חבל שזה כך. אין שום סיבה שהמחנ"צ לא יהיו חלק מהממשלה הזאת, הם לא מלאים שנאה לדת כמו לפיד וחבריו".

    "עברנו את השבוע הזה בקושי, זאת לא ממשלה שיכולה להגיע לרפורמות, לשינויים מהותיים בכל הנושאים, לכן כ"כ חשוב שהמחנה הציוני יצטרפו אלינו. החלטת ליברמן להישאר בחוץ, רק תעזור לאפשרות שהמחנ"צ ייכנסו, מאוד מקווה שזה יקרה ממש בהקדם, אני לא פוסל אף אחד. אך כרגע אין מקום לשיתוף פעולה עם לפיד בצורה שבה הוא מתנהג. לכן אני מעדיף את המחנ"צ מאשר לפיד וחבריו".

    על יחסי ש"ס-הבית היהודי דרעי ממש מפתיע "מאז שהממשלה נפלה, אנו רואים את 'הבית היהודי' כשותפים של ממש,  אנו מסתכלים רק קדימה, לא לוקחים איתנו את מחלוקות העבר, בימים האחרונים אני בשיחות מאוד טובות עם בנט. סיכמנו בצורה חד משמעית שנפתור כל בעייה שתיווצר, בדרך שלום ולא בכיפופי ידים. אנו לומדים לחיות ביחד. שתי הסיעות מבינות שהממשלה לא תחזיק מעמד אם ניצור בינינו משברים".

    את השיתוף פעולה עם יהדות התורה דרעי ממש מהלל "עבדנו על כל הסעיפים  של ההסכם הקואליציוני ביחד מתחילה ועד סוף. ישבנו יום יום וניסחנו את כל העקרונות יחדיו והליכוד התנהל כמו מול סיעה אחת בת 13 מנדטים. רק על התפקידים מבחינה טקטית החלטנו ללכת בנפרד לטובת העניין. אני רוצה אף להזים כאן שמועה שהסתובבה בימים האחרונים, כאילו יש בש"ס טרוניה על הסגירה המוקדמת של יהדו"ת, לא כעסנו כלל. להיפך רק הרווחנו מזה שלקראת סוף הצלחנו להביא הישגים נוספים".

    על ההסתה המתנגנת מספסלי 'יש עתיד' דרעי ממש מגחך, "טוב שאת דברי ההסתה והצביעות הם אומרים מבחוץ ולא מתוך הקואליציה כשהרסו לנו כל חלקה טובה. אם זה לא מוצא חן בעיניהם שאנו חלק מעם ישראל ודואגים לילדי ישראל אז לא. לא מתרגש מהם. ה' עשה איתנו נס גדול שהצלחנו להפיל את הממשלה הרעה. לא רוצה לדמיין מה היה קורה אם אותם שונאים ומסיתים ממשיכים בהרס עולם התורה. כל בר דעת מבין שלא עשקנו כלום. החזרנו את מה שהם מחקו בשנתיים שהיו בקואליציה".



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      אשריך ר' אריה, ברוך שובך לשלום, מנהיג אמיתי, פועל שמיפעלו של מרן זצ"ל, ימשיך לתפקד וליפרוח,אשרינו שזכינו, בהצלחה רבה.